Recensie: Crysis 3

Recensie Crysis 3

Huh? Het is toch niet zo heel lang geleden dat Crysis 2 uitkwam? Nu al weer een vervolg? Grappig, dat gevoel hadden wij eigenlijk ook. Toch is het al weer twee jaar geleden dat we het toch wel episch te noemen, Crysis 2 speelden. Wat ons betreft was dat spel een van de verassingen van 2011. Helemaal omdat het beter was dan het eerste deel. En om eerlijk te zijn zet Crysis 3 die stijgende lijn  niet door. Het lijkt meer op een soort Crysis 2.1. Eigenlijk gaat het spel gewoon verder waar het vorige deel stopte. Nou is dat wel vaker zo, maar nieuwkomers zullen moeite hebben het verhaal te vatten. Net zoals in het voorgaande deel staat eigenlijk het nano-pak van de hoofdpersoon centraal. Verder vecht je tegen aliens of corrupte soldaten die jacht op je maken.
Dat klinkt eigenlijk als een redelijk standaard-shooter maar dat valt in realiteit op zich wel mee. Want het nano-pak biedt veel leuke mogelijkheden. Je kan er onzichtbaar mee worden en je bent extra sterk. Dus je kan de game heel stealthy of heel agressief spelen. En het rondrennen als een soort predator is echt heel erg vet.
Waar wringt dan de schoen? Nou, hoewel alles er werkelijk prachtig uitziet, is het verhaal is – we zeiden het al – soms moeilijk te volgen. En, zoals wel vaker het geval is bij shooters, is het ook in Crysis 3 het heel lastig om een band te krijgen met de hoofdpersoon. En dat superflitsende nano-pak helpt daar eerlijk gezegd niet bij. Dat de gameplay daarnaast soms wel heel erg makkelijk is, is nog een extra minpuntje. Toch hebben wij ons zeker wel vermaakt. Maar zo goed als z’n voorganger is de game jammer genoeg niet.

| First Person Shooter | Niet zo goed als deel 2

Dit artikel is geplaatst in Entertainment, Games & Apps met de volgende tags , , , , .